Här gör du din förfrågan om att få kontakt med en vård- och stödsamordnare.
Vad kan en Vård och Stödsamordnare göra för dig?
En vård- och stödsamordnare, kan stödja dig genom att samordna insatser och kartlägga dina behov, så att du kan få en överblick över din livssituation. En samordnare kan exempelvis stödja dig att ta kontakt med olika myndigheter eller vården.
Insatsen är helt kostnadsfri och dina besök hos oss journalförs inte.
Eslövs kommuns vård- och stödsamordnare arbetar enligt Case management-modellen.
Vem kan söka stöd hos en vård och stödsamordnare?
- Du som har någon form av psykisk sjukdom/störning/ohälsa eller kognitiva svårigheter samt stora svårigheter med att utföra aktiviteter inom viktiga livsområden. De psykiska svårigheterna ska vara långvariga och medföra att det är svårt att få vardagslivet att fungera. Du behöver inte ha något läkarintyg eller diagnos som styrker dina svårigheter – det viktigaste är hur du upplever din situation.
- Du som har behov av stöd- och vårdinsatser från minst två eller flera myndigheter och vårdgivare, till exempel olika delar inom socialtjänsten, arbetsförmedlingen, försäkringskassan eller hälso- och sjukvården.
- Du som har svårt att få till stånd rätt insatser och på egen hand samordna insatserna.
- Du som är över 18 år.
- Du som har en egen vilja, önskan och förmåga att delta i förändringsarbetet.
- Insatsen är även till för dig som har barn under 18 år och är i behov av stöd i samordningen utifrån ditt/dina barns kontakter, till exempel med skola, socialtjänst och hälso- och sjukvården.
Hur kommer jag i kontakt med en vård och stödsamordnare?
Du kan skicka in en förfrågan via denna E- tjänst. Här kan du välja om du vill boka en första telefontid direkt i kalendern eller att du önskar att vi kontaktar dig så snart vi har möjlighet (inom en vecka).
Du kan även direkt ringa till oss på våra telefonnummer nedan.
Sandra Bengtsson – 0700-311164