Tjänstgöringsintyg
Ett tjänstgöringsintyg sammanfattar din eller dina anställningar som du har eller har haft i Eslövs kommun. För att det ska bli rätt uppgifter som vi lämnar är det viktigt att du anger vad intyget ska användas till.
Innehåll i intyg
Våra tjänstgöringsintyg innehåller uppgifter om befattning, anställningstyp, anställningstid, avtalat arbetstidsmått och tjänstgöringsgrad.
Om begäran avser ett inkomstintyg kompletteras intyget med uppgifter om grundlön och andra ersättningar, årsinkomst och längre tjänstledighet. Inkomstintyg avser endast pågående anställning.
Om begäran avser intyg till förskola kompletteras intyget med uppgifter om längre pågående tjänstledighet. Intyg till förskola avser endast pågående anställning.
Ingår inte i tjänstgöringsintyg
Omdöme, information om arbetsuppgifter och schema ingår inte i kommunens tjänstgöringsintyg. Om du önskar dessa uppgifter behöver du kontakta din chef.
Om du istället ska ha ett arbetsgivarintyg, till exempel till A-kassan, använd istället e-tjänst för arbetsgivarintyg: Beställa arbetsgivarintyg (eslov.se)
Handläggningstid
I intyget lämnas de uppgifter som finns registrerade fram till föregående löneutbetalning.
Beställningen går till lönegruppen och besvaras oftast inom tio arbetsdagar.
Kontakt
Om du saknar uppgifter i tjänstgöringsintyget kontakta i första hand den person som har utfärdat intyget. I andra hand lon@eslov.se