Logo
  • GDPR
  • Om e-legitimation
Logga in
  • GDPR
  • Om e-legitimation
Header picture
  • Startsida

Vägbidragsansökan

Eslövs kommun lämnar ekonomiskt bidrag för drift och underhåll till vägförening, vägsamfällighet eller till gemensamhetsanläggning. Vägförening kan dessutom ansöka om nyanläggningsbidrag.

 

Mer information

Här kan du läsa mer information om vägföreningar och vägsamfälligheter.

 

Orförande eller kassör ansöker

Ordförande eller kassör ansöker om bidrag. Vem som är vald till ordförande respektive kassör ska famgå av bifogat årsmötesprotokoll. Såväl inloggning som underskrift görs med e-legitimation, till exempel BankID.

 

Sista dag att lämna in ansökan

Ansökan om bidrag ska ha inkommit senast den 30 april. Därefter stänger denna e-tjänst och öppnas igen vid årsskiftet för nästa års vägbidragsansökan.

 

Frågor

Har du frågor, behöver hjälp med ansökan eller önskar få en blankett för att ansöka om vägbidrag är du välkommen att höra av dig till kommunens kontaktcenter på 0413-620 00 eller kommunen@eslov.se.

 

Att ha till hands

Dokumenten nedan ska bifogas ansökan. Du kan antingen fotografera dokumenten och bifoga fotot eller scanna in och bifoga som pdf.

Senaste årsmötesprotokoll.

Senaste årsredovisning/ekonomisk redogörelse

Karta över väghållningsområde ska bifogas om

  • vägföreningen/samfälligheten är ny och inte tidigare sökt vägbidrag
  • vägföreningen/samfälligheten ändrat väghållningsområde sedan senaste bidragsansökan

 

Klicka på "Logga in" för att starta e-tjänsten.

Logga in

Kontakta oss

Telefon: 0413-620 00
E-post: kommunen@eslov.se
Org.nr: 212000-1173

Besök oss

Stadshuset, Gröna torg 2 i Eslöv
Postadress: Eslövs kommun, 241 80 Eslöv

Snabblänkar

  • GDPR
  • Om e-legitimation