Eslövs kommun lämnar ekonomiskt bidrag för drift och underhåll till vägförening, vägsamfällighet eller till gemensamhetsanläggning. Vägförening kan dessutom ansöka om nyanläggningsbidrag.
Mer information
Här kan du läsa mer information om vägföreningar och vägsamfälligheter.
Orförande eller kassör ansöker
Ordförande eller kassör ansöker om bidrag. Vem som är vald till ordförande respektive kassör ska famgå av bifogat årsmötesprotokoll. Såväl inloggning som underskrift görs med e-legitimation, till exempel BankID.
Sista dag att lämna in ansökan
Ansökan om bidrag ska ha inkommit senast den 30 april. Därefter stänger denna e-tjänst och öppnas igen vid årsskiftet för nästa års vägbidragsansökan.
Frågor
Har du frågor, behöver hjälp med ansökan eller önskar få en blankett för att ansöka om vägbidrag är du välkommen att höra av dig till kommunens kontaktcenter på 0413-620 00 eller kommunen@eslov.se.
Att ha till hands
Dokumenten nedan ska bifogas ansökan. Du kan antingen fotografera dokumenten och bifoga fotot eller scanna in och bifoga som pdf.
Senaste årsmötesprotokoll.
Senaste årsredovisning/ekonomisk redogörelse
Karta över väghållningsområde ska bifogas om
- vägföreningen/samfälligheten är ny och inte tidigare sökt vägbidrag
- vägföreningen/samfälligheten ändrat väghållningsområde sedan senaste bidragsansökan
Klicka på "Logga in" för att starta e-tjänsten.